Genom ett genuint intresse för modern teknik och digitalt skapande registrerades i januari 2015 den enskilda firman Robin Håkansson mediaproduktion (RH media) i den entreprenörspräglade lilla byn Agunnaryd. Det blev en vidareutveckling från det UF-företag som Robin hade drivit under skoltiden på Smålandsgymnasiets mediaprogram i Växjö. I takt med att uppdragsförfrågningarna ökade blev det en naturlig övergång att direkt efter studierna driva företaget på heltid.

Med nöjda kunder dröjde det inte länge innan uppskattningen och erkännandet kom när Robin, 18 år gammal, blev utnämnd till årets unga landsbygdsentreprenör i Kronoberg av dåvarande landshövding Kristina Alsér, redan hösten samma år. Flera ärofyllda mediaproduktioner hade producerats till bland annat Viasat Motor på Sveriges racingbanor och dokumentärfilmer om nya former av modevisningar i Dubai och London.

På en nätverksträff i Ljungby stötte Robin och Magnus Johansson på varandra.

Magnus har gjort en utmanande framgångsresa från rekrytering till egen företagare, från att bygga bolag till strategiskt styrelsearbete. Med gedigen erfarenhet kring vad som skapar värde för individer, organisationer och företag. Viljan att tänka nytt och utmana traditionella modeller gjorde Magnus nyfiken på digital media och hur vi kan dra nytta av möjligheter som uppstår med ny teknik. I en rekryteringsprocess testades konceptet digital platsannons och Robin fick hjälpa till att ta fram den videobaserade annonsen. Resultatet var över förväntan, videon fick snabbt ett stort gensvar med räckvidd över 15.000 visningar på endast några dagar. Efter ett antal samarbeten väcktes tankarna om att utveckla något gemensamt.

Där bildades POZ Media.

Oktober 2017, ett nystartat aktiebolag med Magnus och Robin som delägare, förvärvade RH Media till syfte att expandera och förändra företagets möjligheter till att synas och höras i den digitala världen.
Det är nu resan fortsätter, och vi vill gärna skriva fortsättningen tillsammans med dig…